פרויקטים ייחודיים לתלמידים בתחומי המדעים והטכנולוגיה

יזמות טכנולוגית לטובת הקהילה

 
"StartApp Group" - סדנת סטארטאפ' (פיתוח אפליקציות לסמארטפון לטובת הקהילה)

נבחרת של תלמידים מחוננים בעלי רקע וסקרנות בתחום התכנות, לומדים ומפתחים, בהדרכת צוות האשכול, אפליקציות לסמארטפון לטובת החברה.

התלמידים מפתחים בשפות תכנות שונות ובממשקים שונים, כל אפליקציה מתוכננת לצאת ל: אנדרואיד, אייפון ו-WINDOWS-Phone.

האפליקציה הראשונה, ReportMe, שמיועדת לסייע לאנשים בעלי מוגבלויות, באמצעות שיתוף הנוער בדיווח על מפגעי נגישות - כבר מוכנה, ונמצאת בשלב ההשקה הראשונית (בצורת פיילוט בעיר רמת-גן) - בקרוב בחנות האפליקציות!

ב-4.6.13 זכו קבוצת "StartApp Group" במקום הראשון בתחרות "גם אני יכול", התחרות השנתית של אשכולות הפיס לפיתוח מוצרים לטובת אנשים בעלי מוגבלויות. בתחרות השתתפו 125 קבוצות מ-42 אשכולות ותפוחי פיס בארץ. המוצר שהגישו התלמידים הוא אפליקציית ReportMe.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

פרויקטים בנושא סביבה וקיימות

פרויקט "קיימות כאורח חיים"

בעולם בו משאבי הטבע הולכים ומדלדלים, תרבות הצריכה משגשת והאוכלוסייה הולכת וגדלה בקצב אדיר, אנו נדרשים לתת מענה לנושא ייצור המוצרים אותם אנחנו צורכים.
"קיימות כאורח חיים" מנסה לתת מענה לבעיה תוך התחשבות בשלושת היסודות: כלכלה, סביבה, חברה.
במסגרת הפרויקטים שומעים התלמידים הרצאות, משתתפים בסדנאות וסיורים, וצופים בסרטים שעוסקים בנושא.
בנוסף לפרויקט העיוני הראשי, מפעיל אשכול פיס ר"ג פרויקטים שנתיים המתחברים לנושא "קיימות כאורח חיים".

"הפרויקט הירוק"




פרויקט "ביומימיקרי" - 
משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות. (מתוך אתר ארגון הביומימיקרי הישראלי)
במסגרת הפרויקט לומדים התלמידים על נושא הביומימיקרי, תוך שילוב הרצאות, סיורים והתבוננות מודרכת בעולם החי והצומח.




פרויקט "עיצוב מוצר בר-קיימא"
עיצוב ופיתוח בר קיימא (עיצוב מקיים) מציע מגוון של כלים וקווים מנחים לפיתוח מוצרים היכולים להתקיים זמן רב, אינו פוגע בבסיס המשאבים עליו הוא נשען, ועונה על צרכי הדור הנוכחי מבלי להתפשר על יכולתם של הדורות הבאים לקבל מענה לצורכיהם. תלמידי הפרויקט המציאו ועיצבו מס' מוצרים בני קיימא במגוון תחומים. לדוגמא:
* ריצוף אקולוגי   * ביגוד אקולוגי   * אוגר אנרגיית צעדים   * מחשב נייד אקולוגי   * בלונים סולריים

     

פרויקט "טבע עירוני" - החיים בעיר הינם חסכוניים בניצול משאבי קרקע ומשאבי טבע אחרים. בסביבה העירונית מסתפק התושב בשטח פרטי מצומצם ולכן דווקא בסביבה זו יש טעם (ואפילו הכרח) לפתח מרחבים ירוקים משותפים העונים לצרכים רבים ומגוונים של אוכלוסיות שונות.
לאחרונה, תופסת תאוצה התפיסה לפיה יש ליצור בעיר מערכת פארקים בעלי שימושים מגוונים. יותר ויותר מושם הדגש על הקצאת שטחים עירוניים השומרים על אופיו המקורי והייחודי של הטבע המקומי, לדוגמא: מצוק כורכר, פיסת חורש טבעי, גדת נחל, אתר ארכיאולוגי וכיוב'. שימור המערכות הטבעיות וקישורם לקהילה באמצעות שירותי החינוך, מעודד את חיזוק הזיקה בין הילדים לבין הסביבה שבה הם גרים. 
* התלמידים לומדים: אקולוגיה, גינון אקולוגי,תכנון סביבתי ואדריכלות נוף
* עורכים היכרות את הנושאים: שטחים פתוחים, תכנון סביבתי, גינון בר-קיימא, פיתוח מול שימור, תכנון ועיצוב נוף.
* התלמידים שרטטו והציגו מודל תלת מימדי (מפה ירוקה לשיכון ותיקים).
* התלמידים סיירו בירושלים בתחנה לחקר ציפורים והשתתפו בטיבוע ציפורים נודדות  כמו אדום החזה, צפו בסרט של עמיר בלבן מנהל התחנה על עמק הצבאים, סיירו בתחנה וצפו בציפורים,  
   ביקרו בגבעת התנ"ך שהיא שטח טבע עירוני  וביקרו ב"בית המודל" בבניין עיריית ירושלים , בו למדו הכנת מודל גנים ונוף .
* התלמידים סיירו בירקון בהדרכת הצפרית שולמית ליפשיץ, וביצעו הערכה אקולוגית של הירקון מבחינת צמחיה ובעלי חיים.

  
                                                                          
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -